tjockis.

Jaha ja.. var på BVC då i onsdags! Förklarade läget när vi började prata om hans nattsömn. Säger som jag misstänker, att jag tror inte jag har tillräckligt med mat, så att han inte blir tillräckligt mätt nattetid o inte kan slappna av pga det.

- Ja, vi får väl se vad vågen visar, säger barnmorskan

Lägger plutten på vågen som då väger 4220g *skratt* förra vägningen vägde han 3800g, detta innebär att han har gått upp 420g på en vecka, "normalt" är att dom går upp ca 200g per vecka.. hahhaa.. han har alltså gått upp dubbelt så mkt, vilket då innebär att jag har mat så det räcker! Så nån ersättning var inte att tänka på.

Hon är fortfarande inställd på att det är att han inte är riktigt van vid livet utanför magen än. O det kan ta 6veckor innan han blir van.
Däremot köpte jag magdroppar, för han har riktigt mkt magknip nattetid.. har tagit dom i 1½ dygn nu.. full effekt uppnås efter 2-4 dygn.. så vi får se om det hjälper!
Inatt har han iaf sovit jättebra, sovit 3timmar, vaknat, ätit, rapat, somnat, blivit nerlagd i sin säng igen, somnat, vaknat efter 3 timmar osv osv..
Det "roliga" var att när han vaknade för att äta 2a gången var klockan 5.15 o då ligger Nettan kvar i sängen.. hoppsan hoppsan tänkte jag o väcker henne med en gång! Hennes klockan ringer 4.40 så ja, hon försov sig en aning! .. 1a gången på våra fyra år! Bevis på att vi fått barn o inte sover så bra på nätterna?? hihi.. =D


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tack Wille för att jag hann i tid till jobbet ;)

2010-05-15 @ 11:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0