utvecklingsfas 12v --> nu över

Lilleman har varit i sin tredje stora utvecklingsfas o den är runt 12v. Det har vi då märkt med besked. Han har sovit sämre, lättväckt, o skrikit :) men när man läser i boken om alla förändringar som sker i den lilla hjärnan så har man verkligen full förståelse. Det är så mkt intryck o grejer hela tiden så skallmåttet brukar öka med ca 2cm PÅ EN VECKA! Hjälp. Snacka om att den växer så det knakar.

I alla fall så är han samma gamla goa bebis nu som tar livet med en klackspark o flinar o pratar med oss hela tiden. Vi får inte en syl i vädret! :)

Älskade fru har gått på semester o vi njuter av att bara vara lediga tillsammans o ta dagen som den kommer. För tillfället är vi kattvakt åt hennes bror. O så tar vi hand om posten åt grannen :)

På fredag ska Nettis o några tjejkompisar på P!NK konserten i Göteborg, jag valde att inte köpa biljett när dom släpptes då jag helt klart trodde att jag skulle amma snutten. Nu gör jag ju inte det längre, men jag är inte bitter, jag såg henne i november förra året så det är ingen fara på taket. Jag o Wille ska åka till mamma o spendera en heldag där med gos o mys. Willes gammelmormor kommer oxå o ska mysa.
Vi ska spana in mammas nya bil o hjälpa henne köpa en dator.. gosh.. nu börjar det hända grejer!! Vi hoppas oxå att min syssling Frida o hennes dotter Miri kommer en sväng o säger hej. Wille o Miri är ju pysslingar o vill äntligen träffas!

Kommentarer
Postat av: Elli

Ojoj.. nu var det ett tag sen jag var inne och kollade, tiden verkligen springer iväg. Efterlyser bilder på Wille, måste ju få gotta mig i sötungen!

Tråkigt att amningen sket sig, tyckte också det kändes så sorgligt när E plötsligt tuttvägrde men som du säger så finns det ju många fördelar med att ge ersättning, mättnaden blir större, sover bättre och inte minst, den andra föräldern kan vara mer delaktig. Utvecklingsfaserna är så spännande och jag antar att ni har boken "växa och upptäcka världen" och att det är den du utgår från. Emilia har följt den som en klocka, nästan på dagen klivit in i ett nytt språng. Så häftigt att kunna följa med i vad som händer i de små hjärorna.

Ha det bra och njut av att vara hemma och göra ingenting annat än vara föräldrar till prutten. Kram på er!

2010-08-05 @ 14:32:49
URL: http://www.jelly.st
Postat av: Syssling

Jag tänker svära. FAN vad söt han är - Wille!!

2010-08-17 @ 18:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0