fullspäckat.

Dagarna går så jädra snabbt och ingenting får man gjort!! men då slår tanken mig: Terese, varför är du hemma egentligen?
Just det, jag är ju hemma för Willes skull, det är ju faktiskt han som SKA ta all tid, jag är ju inte hemma för att vara någon husfru.
Så då brukar stresstankarna lugna ner sig lite o vi latchar vidare jag o Wille =)

I fredags vid den vanliga städningen av kaninburen märker jag en böld på kaninens vänstra kind.. nej, inte du oxå tänkte jag då.. den andra kaninen dog ju för drygt en månad sen. Eftersom den här lilla krabaten är 8år så är han gammal i gemet så jag misstänkte ju cancerknöl. Ringer veterinären som inte har tid förrän nu i måndags.
Hade väl inte så mycket till val, men han var som vanligt, åt, drack, skuttade runt o allt det där...

Så kom måndagen, hade bett våran förra granne Gunilla att hänga med som hjälp, kände att det lätt kan bli lite mycket att kånka på ett babyskydd i höger arm med en 6kilos bebis o en transportbur i vänstra handen med en sjuk kanin.
Vi kom in, Wille skötte sig exemplariskt, satt o snackade med Gunilla medans jag pratade med veterinären. Hon misstänkte med en gång att en kindtand hade blivit för lång o orsakat bölden o ville operera.. gosh.. där tickade våra pengar tänkte jag, men vad ska man göra? Fick lämna kaninen o hämta honom 3 timmar senare. Fick skriva på ett papper där jag var medveten om riskerna det är att söva ett sånt litet djur, det kan hända att dom inte kan få liv i dom sen igen efter narkosen! =/ kändes väl sådär kul o åka därifrån.

Släppte av G på A6, hem, ge Wille mat o så hade det gått 3 timmar o det var dags o åka tillbaka, han hade överlevt narkosen o mycket väl hade en tand längre in i munnen vuxit sig för lång o till och med skavt på käkbenet, o bildat en böld med var. Tanden hade slipats ner o bölden var tömd. Risken finns att detta kommer tillbaka o då tyckte hon inte att det var någon idé att operera honom igen utan istället avliva honom =(
Så nu ska vi kurera honom o se till att han gnager på så mycket som möjligt (hur lätt är det med en kanin som inte äter hö, inte morötter, inte gnager på pinnar) men vi fick lov att ge knäckebröd, fast det inte är så nyttigt! ;)

Men nu är han som vanligt, fast verkar ha lite ont.

Väl hemma så var klockan 18 o den dagen hade sprungit iväg.

**

Lillemannen Wille äter nu mer bara ersättning från flaska =/ hade väl tänkt o helamma honom så länge det gick, iaf till 8-9 månader, men det sket sig. Hade ju kräksjuka förra veckan o kunde inte äta eller dricka, vilket ledde till att min mjölk sinade o han blev inte mätt på det lilla jag hade kvar så efter rådfrågning på BVC fanns det inte så mycket att göra utan att börja ge ersättning.
Detta har gått som en dans, han blir mätt o belåten efter varje måltid, sover mycket bättre o är mer harmonisk o belåten med livet. Plus att Nettan även kan ge honom o jag blir inte riktigt lika låst.
Slutet gott allting gott.


Förresten, vi har ju varit med i JP oxå, igår publicerades våran artikel om inseminationen.
Slänger upp den här.. antar att ni som läser får ladda ner bilderna o sen öppna dom på eran dator för att kunna läsa! ;)

Puss o kram

ps. detta inlägget räcker nog för 2veckors tid tror jag ;) ds



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0