Ikea varslar.

Ja, det var väl kanske inte helt oväntat med tanke på allt som hänt det senaste.
Men att jobba på ett av Sveriges största företag gör att man blir lite bekväm och tänker : Nej, det händer aldrig IKEA.
Men igår släpptes bomben.. 70 pers ska bort från IKEA Torsvik o 30 pers från Älmhult.

Eftersom vi inte haft några timanställda, provanställda eller visstidsanställda på länge så är det fast personal som ryker, känns ju mindre kul. Skulle det nu inte drabba mig personligen, så drabbar det en ändå.. kan vara ens bästa arbetskamrat som måtste gå.

 Man får väl hålla tummarna att mina 6 år räcker.

Fick beskedet av min gruppchef igår.. jag hade min lediga måndag, eftersom jag jobbade i lördags, hon ringde och berättade allting, IKEA ville inte att någon anställd skulle få reda på det via tidningen idag, eller nyheterna igår kväll...

Vad ska man säga..?



Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jobbigt läge måste jag säga.. Håller tummarna att det inte är någon på GO som får gå!!

2008-10-14 @ 22:25:57
URL: http://freddie80.blogg.se/
Postat av: tess

2008-10-15 @ 10:48:10
Postat av: tess

tyvärr kanske det kan bli så.. det som lever får se..

2008-10-15 @ 10:48:52
Postat av: Nettan

Det är bara o hålla tummarna!!

2008-10-16 @ 16:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0