lilla pepsi pojken.

Vilken konstig fredag det blev.
Grannen ringde in vid 10.30 och sa att jag måste komma och hjälpa henne hålla hennes katt för han har ett stort bitsår på bakbenet som det bara sprutar var ur. Hon skulle försöka tvätta det och sådär.
Shit, ja, säkert, det sprutar säkert ut var tänkte jag lite lugnt och gick över..
Där ligger lilla Pepsi i soffan och tvättar sig på ett sår på benet, för varje "tung-drag" eller hur man nu ska förklara, så ja, rann det massa äckligt gult var ur hans sår. Massa infekterat var det.
G tar lite rengöringssprit (sånt som naturligtvis inte svider) och börjar tvätta, och då jävlar, arg blev han som fan och morrade åt henne och försökte bita henne.
Lilla plutten, har jätteont. Så G ringer till djursjukhuset och säger som det är och frågar om dom har tid..
Vi fick komma in akut, men räkna med att vänte tiden var ca 2tim. Jeje, det måste ju göras, så det var bara att åka iväg till djursjukhuset, satt bokstavligt talat i 1h 45min innan vi fick komma in. Han blev undersökt och läkarn säger att han måste sövas för att hon skall kunna titta ordentligt och så raka honom runt såret... eventuellt oxå sätta dränage så att allt var kan rinna ut.
Men jag ringer sen när det är färdigt så kan ni åka hem under tiden... då va klockan 17.15.
Ok, hem åker vi.. timmarna går och vi börjar kolla Idol vid 20.. börjar undra varför veterinären inte hör av sig ?? så G ringer och får då till svar att dom inte har börjat med honom än *SUCK*
Efter ytterligare några timmar, närmare bestämt kl 23, då ringer dom o säger att dom behåller honom över natten.
Usch, stackars lill snutten som får sova där alldeles själv i sin transportbur. Men huvudsaken är väl att han blir frisk och sådär. Men usch. =/

Idag ska det handlas födelsedags present till min mammsing♥ som fyllde år förra helgen, ska dit och fira henne lite smått imorrn, även om hon undanbett sig. =)
Sen åka och hämta sötis pojken på djursjukhuset..

Kommentarer
Postat av: Peter

Usch då! hoppas d inte e nåt allvarligt som har hänt honom, ungarna skulle bli väldigt lessna.

2007-11-20 @ 19:44:12
Postat av: Anna

jag kan berätta vad jag syftar på när vi pratar på msn, inget jag vill skriva om här! har grannens katt fått komma hem nu?? hur mår han?? kram!

2007-11-21 @ 10:10:55
URL: http://troppanol.blogg.se
Postat av: Anna

haha! jag hade glömt det där med pärlan i näsan. :D den är rolig!!! nu är du dålig på att uppdatera bloggen hörredu!

2007-11-24 @ 10:22:17
URL: http://troppanol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0