födelsedag.

Hej hopp och grattis till mig -- hela 26år *garv* tänk vad tiden går..
Ska snart iväg till syster yster och barnen.. en mysdag med dom är vad man behöver när man fyller år.

Puh.. det blev en drastisk avslutning igår och jag känner mig lite taskig faktiskt..  men bara liiiite.
Det blev ju så att den andra personen som var intresserad av lägenheten bjöd 310.000kr och vi hade bara lånelöfte på 300.000kr, så det var ju bara att lägga sig, o gratulera den andra personen när budgivningen var över vid 13 tiden igår. Trist och surt och ledsamt.
Sen när jag åkte och hämtade Nettan på jobbet, för vi hade bokad tid hos banken så säger hon:
-Vad fan har vi gjort?
-Vadå säger jag?
-Vi kan ju inte ge upp den här nyrenoverade lägenheten, med nya vitvaror och sånt.. visst det kommer att komma fler lägenheter, men inte i det här skicket.

Men shit, tänkte jag, hur ska vi göra nu då? Hmm.. äh.. vi hör med banken om vi inte kan låna upp till lite mer, det är ju ändå vi liksom som tar lånet och kommer ju betala tillbaka varenda krona.
Ringer till mäklarn och säger "hello, we are back" ... typ =D och förklarar situationen och han säger att det är inga problem att komma "tillbaka in i budgivningen, för ingenting är fullständigt förrän papprena är påskrivna. Så ring mig igen när ni är klara på banken, men innan 14.30 för då har jag möte med köparen och säljaren.
Jippi!!!! tänkte jag .. ringde så fort vi var klara och sa att vi ÄR med igen. =)

320 papp var vi uppe i då.. dom andra la 330 och vi ökade på med 340.. shit tänkte jag.. det här kanske går hur långt som helst. Men när jag hade lagt 340 så stannade dom och lägenheten var våran!!!!! WIHA!!
Mäklarn säger: Men ingenting gäller förrän papprena är påskrivna.
Puh.. det var några svettiga timmar där fram tills 18.30 då vi skulle skriva på papprena men nu är det gjort och allting är klart .. senast den 29/2 flyttar vi in.. dam di dam dam dam daaaaa.....

Just det att jag känner mig lite elak är att under tiden .. alltså från det att vi la oss i budgivningen fram tills vi "var med igen" så hade dom som trodde dom hade vunnit lägenheten, varit ute och tittat i området och gått runt där och verkligen längtat, men när dom väl kommer och ska skriva kontrakt, ja, då säger mäklarn att vi är tillbaka igen *asgarv* och att budgivningen fortsätter, så då la dom sig efter ett tag... *skratt* lite hemskt. Men affärer är affärer!! =)
jag är skitglad och nöjd och lycklig och allting, kunde inte blivit bättre.
Mamma är eld och lågor över detta. =)

Kommentarer
Postat av: F R E D R I K

GRATTIS på födelsedagen, Det hade jag missat jue. Fasiken :=( men men så är det när man har fullt upp... "BAMSEKRAM"

2007-12-01 @ 21:45:35
URL: http://freddie80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0