första doppet..

då var det avklarat första doppet 2007 och hör och häpna i vättern!!
Var inte menat vi skulle ta där först.. åkte först till Västersjön, men hittade inget bra ställe att ligga på.. efter vi kört runt sjön ett tag åkte vi vidare till Roberga sjön, visst tänkte jag.. varmt och skönt., så ut med handdukarna och av med kläderna.. och så la vi oss ner..

Hinner inte ligga så lång stund förrän det kommer nån kvinna med 5 tjejer i 12års åldern som börjar bada och ha sig MEN helt plötsligt ropar kvinnan till: -Neeeej, fy sjutton, det är en orm!!!
Alla börjar titta åt hennes håll och nästan precis nedanför hennes fötter ser man nåt litet orm-huvud som guppar upp och ner.. en ettrig jävel som ska bitas! Med hjärtat i halsgropen sätter jag mig halvt upp och nån gubbe som oxå var på stranden hittar en håv och försöker peta in ormen där i och går sedan iväg och slänger ner ormen i sjön.
JAG HAAAATAR ORMAR!!! Visst, gubben sa att det var en snok för den var gul på huvudet.. men nähä nej, spelar ingen roll om det är en ofarlig orm eller inte.. äckliga jävlar.. blääää.
Försökte slappna av igen när ormen var borta men det gick inte och det stod helt still i luften.. gick knappt att andas =/, så då fick jag panik för det.
Svettiga och danna åker vi vidare och hamnar då på vätterstranden i Huskvarna. Visst det var lite folk, nä, det var ganska mycket folk, men men, åtminstone ingen jävla orm tänkte jag =P bara det liksom!! plus att det vindade mera så man kunde andas.
Efter ett tag blev det outhärdligt även där i solen så jag övertalar kärleken♥ att bada med mig
(nettan är en RIKTIG badkruka), hon tvekade la en stund men hängde med ner till vattnet iaf .. bara det var ett framsteg.. haha.. men efter ett tag så doppade hon sig till och med. Det var väl synd att säga att det var varmt i vattnet, men en skön svalka blev det.. =)


Varnar för att bilderna inte är dom snyggaste men ändå! *garv*
Tänk på att man ligger och solar och precis har badat, man är inte världens babe då ;)


         
  älskling          jag *asg*         inte bränna sig       ett måste
                                                                                               













Kommentarer
Postat av: Jernhagen

Välkommen till Bloggträsket Tessan! Haha Ormar som är sååå trevliga :=) eller inte, Men diggar din picknick korg innehållande Kaffe och solskyddsfakt... Jag har med "doppat" mig i vättern...fy satan vad kallt det var
Hare bäst PoK

2007-06-10 @ 22:51:44
URL: http://www.freddie80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0