en fiskelördag

jo minsann, det blev faktiskt en fiskelördag, jag var lite sugen och älsklingen ♥ fick helt enkelt följa med =)
tog vättern, som vanligt i Hkva, oset närmare bestämt (som alla andra som fiskar där). och som VANLIGT nappade det ingenting, så efter 1h blev jag lite smått irriterad och ville åka till Lovsjön ist, vilket vi gjorde!
Tog inte så lång tid innan tösen min fick upp abborre nr 1 .. ganska liiiten så det blev kattmat.
Jag krokar på den nya gula spinnaren och kastar iväg.. grr.. börjar gå segt att dra in.. jävla vass tänker jag.. men hmm.. vass brukar inte sååå ofta kämpa emot när man vevar in.. men tänkte väl inte så mkt mer på det.. men när linan är längre in och det plaskar till så .. hmm.. en gädda alltså.. första någonsin och på en spinnare för abborre?
Sen börjar även flötet på metspöt att gå under vattenytan.. jaha.. och upp drar jag och där var lite mer kattmat.
Gäddan blir av med huvudet och slängs i en påse.. jag retas lite med nettan och tycker hon ska kasta lite med den spinnaren jag fick upp gäddan på. Okej då får jag till svar! Tar väl ca 5 min så plaskar det till där borta där tjejen står och jag frågar vad hon fått.. en gädda till svarar hon.. haha.. på samma spinnare? Som fortfarande är för abborre?
Den här saken blir inte av me huvudet på en gång.. haha.. men "jag berövar den livet" för att inte låta så grov i mun. *garv* man får väl ta hänsyn till alla dessa vegetarianer i världen =P
Fiskar väl drygt en 40 min till efter det.. sen bär det av till Barnarp och nettans pappa och fruga. B-I har sedan länge lovat att rensa gädda om vi någonsin får någon.. så nu skulle hon få .. haha. 2st dessutom. Inga gammelgäddor direkt.. men ändå gäddor. =)
Gimli studsar och grejar när vi kommer, glad som han blir.. men tycker det luktar skumt i påsen.. sötispojk!
Får kaffe och midsommar-tårta..väldigt gott. *tack*
sen börjar B-I rensa och fjälla våra gäddor.. *tack för det oxå*  sitter och pratar och skojsar en stund sen beger vi oss hemåt vid 22-tiden.
När vi kommer hem rensar jag dom 2abborrarna vi fick.. Kajsa ♥ kan inte vänta så hon står jämte mig på diskbänken och dregglar.. det bästa hon vet är rå abborre .. =) så hon blev lycklig igår ...
ja, det var väl gårddagen det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0