mat hos grann-tösa

då var det dags för den där bjudningen som G tjötat så länge om. Idag skulle det ske. Fredagen den 6e juli.
Vi var bjudna kl 19-19.30 och när klockan är 19.26 så plingar vi på grannens ytterdörr.
Förväntansfulla satte jag och älsklingen♥ oss ner vid bordet. Vi fick taco-paj, supergott. Tack!! Dessutom öl, vilket var välkommet ..tss.
Vi gav G en försenad födelsedagspresent. Eftersom vi är så dåliga på detta här med alla födelsedagar, så missade vi hennes födelsedag i juni, så med dåligt samvete fick hon nu sin present. Vilken hon blev glad över. Hoppas jag. Hon verkade glad iaf. .. haha. En Marilyn Monroe väska blev det. Våran kära granne är då helt nere i Marilyn ..
Kvällen fortsatte med skratt och flum och mera öl.
Men kvällens "höjd-punkt" var nog när vi hör nåt Piiiiip Piiiiiiip ifrån köket och G kläcker:
- det låter precis som en mus
Alla 3 går från vardagsrummet och in till köket och där .. ja, mycket riktigt är EN MUS!! Livs levande mus, som katterna leker med. GAAAAAAAH, jag skriker och gapar och G lika mycket. HATAR råttor och möss. Fort springer dom små kräken oxå. Jag springer in i G.s sovrum och hoppar upp i sängen och grannen efter. *skratt*
Älsklingen blir dagens hjälte som tar det fula lilla kräket i svansen och bär ut den till balkongen och släpper den..

Av någon konstig anledning.. som brukar dyka upp efter lite alkohol, så får vi för oss att vi ska lära oss att göra slipsknutar. *asg* så G hämtar nån beskrivning hon klippt ur nån tidning och vi sätter igång. Jag och Nettan fick godkänt, grannen låg väl mer åt det underkända hållet, iaf när det gäller slipsknytning. =)

Tack grann-tösa för en trevlig kväll.


Kommentarer
Postat av: anna

iiih, möss är inget roligt! :P tur att du har en modig fruga!!

2007-07-08 @ 10:10:37
URL: http://abstrackt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0