fullspäckat.

Puh, vilken helg...
I fredags var det glögg-kväll hos våran kära granne. Jättemysigt hade hon gjort, massa tända ljus, drack glögg, åt pepparkakor, lussekatter & struvor. Efter 2 glas med glögg övergick jag till öl =P o nettan o grannen delade en flaska rödvin *blä* tycker i n t e om rödvin! Vi hade med oss det underbara spelet TP oxå, fick ju det nya av min älskling när jag fyllde år. Började spela, men som alltid när man har druckit lite så kommer man in i någon slags diskussion så spelet avslutades aldrig!
Lördagen var det dags för lite julfirande med nettans bröder, var bjudna  till I & M .. som alltid så var det god mat o trevligt sällskap. Ni w-are är ett lustigt folk *ler* me love you!! ♥♥ Barnen fick sina julklappar, o verkade nöjda. Träffar inte dom på jul för dom firar alltid på annat håll så då får det bli att man träffas o ger barnen sina julklappar lite innan.
Sen var det dags för söndagen, då var det dags att göra julfint här hemma, upp med julgardiner, fram med julsakerna, bakade lussekatter o snickerskaka! Kvällen avslutades med "Sveriges hjältar" på tv3 med glögg, lussekatter o pepparkakor! =) på tal om sveriges hjältar.. puh, vad vi grät!! Hmm.. tror dom var 5st personer som var utsedda till hjältar, när "inslaget" om varje person visades satt vi här och torkade tårar, känslig som man är...

Fick aldrig tag på veterinären i fredags, så nu blir det att tok-ringa idag. Klarar inte av att se mer blod i kaninburen nu. Stackars lilla Lisa. Men tur nog verkar hon inte ha ont! Hon är precis som vanligt, bara att det kommer droppar av blod när hon kissar, så något är ju fel. Lillsnuttan ♥
Gick upp och körde nettan idag för jag måste ha bilen hemma om vi får en tid idag. Förhoppningsvis får vi i alla fall en tid nu i början av veckan..


ps. fråga mig inte vad nettan har för sig på bilden.ds =D

Kommentarer
Postat av: Fredde

Håller med dig, varför dricka glögg när man kan dricka öl :D

Hoppas du får en trevlig jul =)

Kram

2007-12-18 @ 12:46:14
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Anna

okej.. ska fråga lilla mamma på torsdag då vad struvor är för nåt! eftersom du inte orkar förklara.. :P hur har det gått med lisa? vad sa veterinären? tråkigt att hon ska va sjuk! jo, jag har fått barnens baciller, så jag ska nog va hemma imorrn.. känns surt.. men pallar inte när jag är såhär hängig.. jag har ändå klarat mig bra, jag brukar bli sjuk efter en dag typ..

2007-12-18 @ 20:31:09
URL: http://troppanol.blogg.se
Postat av: Anna

det var la kul med webdesign men nu när jag jobbat så mkt har jag inte haft en chans att greja skolan.. och det känns som att jobba va viktigare. får la se vad det blir för avbetalningsplan med csn.. :/
fika och öl är nog ungefär ganska lika nyttigt. :P idag har vi fikat ännu mer för tropparna har varit här!

2007-12-20 @ 22:27:47
URL: http://troppanol.blogg.se
Postat av: Anna

vad blev det för nya kläder till julafton då? :) nyfiken! vi har köpt lite kläder vi med till aftonen. linda en skjorta och jag ett linne och en tröja, typ kofta, brunbeige med knappar. på benen vet jag inte vad vi ska ha, får la ta våra gamla trasor. men till nyår hoppas jag kunna ha en kjol. :P ska kolla på rean!

2007-12-22 @ 10:01:27
URL: http://troppanol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0