Skrea Strand i Falkenberg.

Äntligen hade SMHI lovat lite finare väder och då hade vi bestämt oss för att åka ner till Falkenberg för att sola.
Kl 06:01 imorse ringde klockan och väckte oss, och vid 7.42 var satt vi i bilen på väg ner mot västkusten.
Älsklingen körde ner, jag kände mig lite för trött för att vara den som satt bakom ratten, morgon-trött som man är! *fniss*
Ca 2tim och 20 min senare var vi framme, var lite halvmulet, men ändå 21 grader varmt. Så vi började med att spela lite mingolf, jaja, älsklingen fick väl sin revansh och vann med ca 20slag den här gången då.. men äsch.. det var för lätta banor tyckte hon.. tss.. det var nog bara nybörjartur eller nåt tippar jag på. Efter 18 håls rundan var det dags för en liten glass. Gott var det. Blev mjukglass för min del, med nötter som topping. Attans vad gottt det är!!! *MUMS*

Färdig mumsat på glassen la vi oss på stranden, eller rättare sagt i en "håla" för det blåste lite så man behövde ligga i lä för att det skulle bli den där riktiga solvärmen. Åh, gudars i min låda, vid 12.tiden blev det varmt och gott.. jag somnade som vanligt.. iaf när jag ligger på mage.. vaknade av att svetten rann på bröstet (bringan om ni föredrar, haha) och en pisse-myra pissade mig på magen *kliar*

Då blev jag irriterad på myr-jäveln, smashade till den så den blev mos och la mig i solstolen istället! ...
Låg i ca 4timmar sammanlagt på stranden, sen var det dags för mat, blev kebabtallrik för min del och tjejen tog kebab rulle. mums var det också och magen blev mätt.
Vi hoppade in i bilen och styrde kosan hemåt, lagom till molnen kom, men det lilla problemet är ju att man kan bara inte åka förbi staden Ullared, utan att gå in på Ge-Kås, förstår inte.. men det går bara inte. Ni som kan det.. ja, ni kan då inte vara riktigt normala! Blev inte dyrt denna gången, slutade på 500-nånting, mestadels blev det till djuren, men jag fick oxå lite block! Måhända att jag är B E S A T T av block, i alla olika former och storleker och bla bla bla =) 7st tror jag det slutade på.. tss.. sen dagens fynd.. det blev en akvariebok! *NÖJD* jeje, ingen kommentar på det nu tack! tss.. Kissarna fick naturligtvis leksaker dom också, Saga♥ godkände när jag packade upp. Sen blev det lite presenter till syskonbarnen också.. ♥♥
Gick in på Göteborgs Kex med ju, som har öppnat en liten butik där nere.. måste ju ha nåt att mumsa på när det kommer folk och hälsar på! Så nu jävlar, nu har vi både hembakade bullar och kex i alla dess former och smaker!

Nu är det fotboll.. Elfsborg - Valencia.. --ett måste för en gammal boråsare som jag.
Skepp o´hoj!


::: På väg ner & väl framme på parkeringen vid Hotel Strandbaden :::




::: Golf :::




::: Havet & sol :::





::: Lite shopping från Ullared :::




::: Presenter vi köpte :::

Tack min fästmö för en otroligt mysig dag!
Älskar dig! ♥

Kommentarer
Postat av: anna

du är rolig som beskriver allt så tydligt.. :) härligt med sol och bad! och ullared.. avis, vill oxå dit!!

2007-08-14 @ 23:39:52
URL: http://troppanol.blogg.se
Postat av: Fredde Jernhagen

Åhh! Låter som ni har haft en bra dag iaf! Har själv varit och badat i havet ett par ggr , fan vad gott det är att ligga och sola sen ta sig ett dopp hehe Hoppas allt är bra puss

2007-08-15 @ 12:53:25
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: anna

jag menade inget illa. :) det är ju kul när man beskriver ordentligt! blev ni nåt bruna i falkenberg då?

2007-08-15 @ 15:50:51
URL: http://abstrackt.blogg.se
Postat av: anna

nää, förra gången skrev jag inte fel blogg, så det så! :P och jag skriver rätt adress denna gången också! chokladkaka menades faktiskt inte kladdkaka.. :) men typ lika god, nästan! jaaa.. saltvatten är skönt!! havet är bäst. :D va bra att ni inte bränt er denna sommaren då! vi gör inte så mkt, ska kolla film snart. :) jag pluggar lite.. börjat nu ju. :D jag ska lära mig tangentbordet. haha!

2007-08-17 @ 19:50:52
URL: http://troppanol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0