Herr Kantarell

Jag blev lite rastlös efter några timmars tv tittande på fri-idrotten. Tyckte vi kunde hitta på nåt skojsigt. Mitt förslag var att gå ut i skogen och plocka svamp. haha. Det var ju så fint väder oxå. Sambon har inte plockat svamp sen hon var liten och visste inte ens om hon tycker om kantareller. Sen kom jag på.. hmm.. har vi några stövlar då? .. vi kom fram till att det har vi icke.. och man kan inte gå i skogen bland högt gräs och snårigt och jävligt utan stövlar.. kan finnas massa äckliga ormar och spindlar och äckel. Så först fick vi åka till Sko-kanonen och köpa stövlar =D
Hittade till oss båda och sen bar det ut till skogen...
Tog inte lång tid förrän vi hittade dom första, hyffsat stora också faktiskt.. efter ca 45 min var botten på påsen fylld.. och efter ca 1½ timma ute i vildmarken hade vi nästan en halv willys-kasse full av kantareller + att jag nog hade lika många myggbett. Förstår inte varför dessa förbenade blod.sugare enbart ska slafsa på mig?? Nettis fick inte ett enda myggbett. Grr..
Nu i skrivandets stund har jag precis mumsat 2st mackor med smör-stekta kantareller på. MUMSIGT!! Men lite trist nog så tyckte Nettan inte att det var gott.. *fniss* så hon tog rostbiff som pålägg ist.. och det är ju inte överdrivet äckligt det heller! *blink*

Imorn är det en tv-dag igen.. Fri-idrott för hela slanten.. och jag menar.. herregud.. man kan ju inte missa Carros andra dag i sju-kampen när det går så fin, fint för henne! Go there girlie!!





Kommentarer
Postat av: Fredde

Kantarell smörgås och sport på tv :D
Verkar som du haft en kanon helg =)

2007-08-27 @ 10:49:02
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: anna

jo, det tar faen mkt längre tid.. jobbisch ju! du skriver la inte rätt va? snart kan jag också göra hemsida. :D

2007-08-28 @ 22:45:21
URL: http://troppanol.blogg.se
Postat av: anna

jaha, trodde inte du hade rätt hållningen. jag ber om ursäkt.. :) joo, klart det tar tid att bygga sida men det första man måste göra är ju att veta huur man gör. :D hade webdesign idag igen, kul! fast läraren kunde faktiskt gå lite fortare framåt.. men det är klart.. jag hör nog inte till de sämsta eleverna. :P

2007-08-30 @ 17:19:48
URL: http://troppanol.blogg.se
Postat av: Jernhagen

Svamp? Ussssa! Vidrigt hehe, fast va fan jag har aldrig smakat kantareller så ska väl inte säga något. Hare bäst puss och kram

2007-08-30 @ 23:40:42
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: anna

hur kan du hålla rätt? har du lärt dig det själv? det kan man la inte.. :) jaa, jag vet att jag fuskar lite men fan, får ont i händerna när jag inte är van. men i denna stund håller jag rätt! :D ska snart åka till gymet.. vad ska ni göra i helgen då? kraaam.

2007-08-31 @ 10:31:57
URL: http://troppanol.blogg.se
Postat av: Jernhagen

Dags att uppdatera kanske? skulle ju passa bra med en lista hehe

2007-09-01 @ 11:43:59
URL: http://freddie80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0