fika i Tenhult, sen Visingsö

det var planerat för en liten fika i Tenhult igen.. hos H&K + A då! Alltid lika trevligt och alltid lika mycket mums för att man ska komma! tss.. H hade bakat nån liten jordnötskaka eller vad det nu hette, gott var det iaf!
Tjötade, drack kaffe, åt kakan och busade lite med A. Mer och mer mamma upp i dagen och attans såååå söt. En riktigt liten charmfia!
Hur ska jag klara av att själv bli mamma? jag kommer ju inte kunna låta den lilla bebisen vara ifred nånting.. *blink*

Efter Tenhult bar det iväg till Visingsö. Må hända att jag aldrig varit där innan. Så fästmön♥  tyckte att det var på tiden att vi tog färjan över så jag får säga att jag varit där iaf! HAHA. Inte för att det var det minsta att "skylta" med. Har nog aldrig varit med om något tristare och tråkigare ställe än detta Visingsö! Gudars i min låda.
Vi kollade på ruinen, ja, nån borg sen Pehr Brahe tiden, sen tog vi en glass och sen åkte vi hem. *asgarv* det var det.
Jaja, men varför åkte ni inte Remmalag då? .. jo, det ska jag säga dig.. att det kostade 70kr/person för att sitta på en vagn bakom hästajäveln. Nej du.. såååå kul är det inte. förlåt alla Visingsö-bor och lite Gränna-bor oxå, men fan vad trist ni bor!! Till och med H-rum är bättre!!

Väl hemma mumsade vi lite kräftor. Lika gott varje år. MUMS.

Åh, höll på att glömma. Ni som inte är det minsta intresserade av akvariefisk och liknande, ni kan lämna avtryck redan nu .. ni andra kan fortsätta läsa =)
Igår.. efter vi hade vart hos M i Hovslätt så fick jag ryck (igen) så vi åkte upp till A6 zoo, och köpte mig en kamp-hane. Jädrars vad fin han var/är. Helt klart värd 49kr!! Han blev döpt till Ragnar.
Sen, inte nog med det så kom det äpplesnäcks bebisar igår oxå.. hittills är det ca 19st och dom är pytte, pytte, pytte pyttesmå och till och med G sa att dom var söta och då ÄR dom söta! =)
Vet i fanken hur jag ska lösa det när dom blir lite större, några ska jag ju behålla och pluppa i dom andra akvarierna, resten får jag la sälja + att H i Nässjö alltid finns som "reserv" .. hehe.
Ja, det var väl det jag hade att meddela.
Nä, förresten, såg Beck igår oxå - den sista länken. Bra film!! bättre än Schungamålningarna eller vad den förra hette, men man blir f ö r b a n n a d av den här .. eller ja, det pumpar runt i adrenalin nerven, låter bättre så.

"På havets vågade, vågade, våg, en bååt jag styyyrde"




::: Ragnar :::


::: Snäck-bebisar :::



Kommentarer
Postat av: anna

näää.. kan inte tekniken med tangentbordet, den rätta liksom.. :D kommit igång lite men faan va svårt det är när man liksom lärt sig fel. men det ska nog lösa sig! jaa.. choklad är ju liksom ett av livets bästa nöjen! :D

2007-08-19 @ 22:13:54
URL: http://troppanol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0